Jakie krzesła dla pracowników biurowych?

Choć w pierwszej chwili praca biurowa w porównaniu do fizycznej wydaje się przysłowiową bułką z masłem, w rzeczywistości może jeszcze bardziej męczyć i negatywnie odbijać się na naszym zdrowiu. Spędzanie przynajmniej kilku godzin dziennie w pozycji siedzącej przed ekranem komputera bardzo często skutkuje wadami postawy, schorzeniami kręgosłupa oraz osłabieniem zmysłu wzroku. A jak wiadomo wszystko to ma wpływ na samopoczucie pracowników, a co za tym idzie poziom ich koncentracji i efektywności. Stąd też podstawową rzeczą podczas aranżacji i wyposażania pomieszczeń biurowych powinien być dobór odpowiednich krzeseł. Muszą one spełniać podstawowe zasady ergonomii. Wraz z firmą TnT Office podpowiadamy, czym się kierować podczas zakupu foteli do gabinetów.

Wysokość krzeseł

Z uwagi na ilość pracowników zatrudnionych w jednej firmie, spośród których każdy ma inny wzrost, wagę i postawę, bardzo ważne, aby krzesła biurowe posiadały dźwignię do regulacji wysokości siedziska. Krzesło jest ustawione właściwie, jeśli siedząca na nim osoba może swobodnie opierać stopy na podłodze, a ramiona o blat biurka. Z kolei oczy mają być skierowane na wprost środka ekranu komputera.

Szerokość i głębokość siedziska

Skupiając się na możliwości regulacji wysokości siedziska, nie można zapomnieć o takich parametrach, jak jego głębokość i szerokość. Krzesła z www.tntoffice.pl mają od 40 do 50 centymetrów szerokości.

Oparcie fotela

Wybierając krzesło biurowe, trzeba w końcu zwrócić uwagę na jego oparcie. Ma one być bowiem wsparciem dla naturalnej krzywizny kręgosłupa, szczególnie dla odcinka lędźwiowego, który to jest najbardziej narażony na ból. W związku z tym, tak istotna jest regulacja wysokości, głębokości i kąta nachylenia oparcia.