Jak efektownie wykorzystać internetowe narzędzia marketingowe?

Internet to podstawowe narzędzie marketingowe, z którego chętnie korzystają firmy, zwłaszcza realizujące działania w branży handlowej.Wiadomo jednak, że sama strona internetowa nie wystarczy, konieczne są działania, które pozwolą wypromować witrynę, a tym samym przetrwać jej na – jakże konkurencyjnym – rynku.

Marketing internetowy z nastawieniem na odbiorcę

Marketing internetowy to działania o różnych charakterze, których celem jest wypromowanie witryny internetowej oraz dotarcie do klienta. Możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, nietrudno jednak zauważyć, że w ostatnim czasie zmieniło się radykalnie podejście do klienta – z masowego, do indywidualnego. Chcąc uzyskać optymalne efekty reklamowo-marketingowe, czyli skierować konkretną usługę lub produkt do odbiorcy, który może być zainteresowany propozycją, tworzone są szeroko rozumiane listy mailingowe, z uwzględnieniem płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania itp. Owo spersonalizowanie odbiorcy pozwala skierować konkretne działania do właściwych osób, np. proponować młodym matkom atrakcyjne akcesoria dziecięce. Dla przykładu, kierując tę ofertę do osób starszych, efekty z pewnością byłyby odwrotne do pożądanych.

Komunikacja z klientem

Pozyskanie klienta to pierwszy krok do przysłowiowego sukcesu – rzeczywistość dowodzi, że jest to działanie czasochłonne, wymagające zaangażowania, wielu analiz oraz wysiłku, nic więc dziwnego, że każdy właściciel witryny dokłada starań, aby utrzymać odpowiednie relacje z klientami, pozyskując oczywiście kolejnych. W tym celu pomocne okazują się działania marketingowe o charakterze promocyjnym – jeśli klient ma świadomość, że zyska coś więcej, nie interesuje się ofertami konkurencyjnych firm. Możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, jednym z nich są szeroko rozumiane programy lojalnościowe, polegające na gromadzeniu punktów oraz ich wymianie na nagrody. Doskonałą propozycją marketingową okazują się także kody rabatowe lub rabaty na zakupy. Podtrzymywanie dobrych relacji z klientami to bez wątpienia jedno z najważniejszych rozwiązań marketingowych.

Tekst przygotowała Agencja SFEO – Pozycjonowanie Katowice zajmująca się na co dzień marketingiem w internecie.